4.6 C
Ankara
11 Aralık 2025 07:21

Dijital ikiz teknolojisiyle mesleki eğitimde uygulamalı öğrenme deneyimi güçleniyor

Diğer Haberler

Milli Eğitim Bakanlığı, dijital dönüşüm hedefleri kapsamında dijital ikiz teknolojilerini mesleki ve teknik eğitimde uygulamaya başladı. Bu yenilikçi adım, Ankara, Antalya, Bursa, Erzurum, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kocaeli, Sakarya ve Samsun’daki on mesleki ve teknik Anadolu lisesinde “Motorlu Araçlar Teknolojisi, Elektrik-Elektronik Teknolojisi ile Makine ve Tasarım Teknolojisi” alanlarında başlatıldı.

İlk uygulama İstanbul Üsküdar Haydarpaşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde tamamlandı. Diğer illerde ise kurulum ve öğretmen eğitimleri sürüyor. Projenin 2026 yılı içinde ülke genelinde yaygınlaştırılması planlanıyor.

Dijital İkiz Atölyeleri Projesi’nin tanıtım toplantısı, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz ile Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in katılımıyla 12 Aralık Cuma günü Haydarpaşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde gerçekleştirilecek. Aynı gün atölyenin resmi açılışı yapılacak.

Dijital ikiz teknolojisi, öğrencilerin yüksek maliyetli ve riskli uygulamalar yerine, güvenli ve erişilebilir dijital ortamlar üzerinden üretim simülasyonları gerçekleştirmesine olanak tanıyor. Bu sayede öğrenciler deneyim temelli, hatasız ve sürdürülebilir bir şekilde uygulamalı eğitim alabiliyor. Sistem, özellikle kırsal ve dezavantajlı bölgelerde fırsat eşitliğinin sağlanmasına, okullar arasındaki atölye ve ekipman farklılıklarının azaltılmasına katkı sağlamayı hedefliyor.

Dijital ikiz atölyeleri, gerçek cihaz ve atölye ortamlarının dijital kopyalarını sunarak, öğrencilere sanayi standartlarında üretim simülasyonlarına erişim imkânı veriyor. Böylece uygulamalı öğrenme deneyimi güçleniyor ve öğrenciler Sanayi 4.0 süreçlerine etkin şekilde katılım sağlayabiliyor.

Sistem; CNC, elektrik-elektronik, mekatronik, PLC ve motor teknolojileri gibi birçok alanda kullanılıyor. Gerçek fizik kuralları ve cihaz işlevleri, en düşük hata payıyla modelleniyor. Uygulamalı eğitim maliyetlerini yaklaşık 200 kat azaltan bu teknoloji, öğrencilerin tüm uygulamaları bireysel olarak yapmasına ve her adımın kayıt altına alınarak objektif başarı raporlarının oluşturulmasına imkân sunuyor.

Ayrıca, içeriklere okul dışından da erişilebilmesi hibrit eğitim modelini destekliyor. Yönetim paneli sayesinde öğretmenler, tüm öğrencilerin ekranlarını anlık olarak izleyip gerektiğinde müdahalede bulunabiliyor. Proje kapsamında, ilk altı ay boyunca öğretmenlere yüz yüze eğitim, webinarlar ve teknik destek sağlanıyor.

Dijital ikiz atölyeleri, mesleki ve teknik eğitimde standartlaşmayı, beceri kazanımlarının veri temelli izlenmesini, nitelikli iş gücünün yetiştirilmesini ve Türkiye’nin Sanayi 4.0 hedeflerine uyum sağlamasını destekleyen önemli bir adım olarak öne çıkıyor. Milli Eğitim Bakanlığı, dijital ikiz teknolojilerini tüm mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında yaygınlaştırmayı amaçlıyor.

- REKLAM -spot_img
- REKLAM -spot_img

Diğer Haberler